09 Silabus Public Training - Managing Other

Silabus Pelatihan / Silabus

Share on Social Networks

Share Link

Use permanent link to share in social media

Share with a friend

Please login to send this document by email!

Embed in your website

Select page to start with

Post comment with email address (confirmation of email is required in order to publish comment on website) or please login to post comment

1. MANAGING OTHERS MANAGING OTHERS 09 76. Managing People 77. Effective Leadership 78. Effective Supervisory Management 79. Leader as A Coach

6. Leader as A Coach 140 Managing Others 79 E I IDR 4.300.000 LEADER AS A COACH Coaching as an approach to improve employee performance and optimize people true potential Some basic skills needed to master in order to coach correctly Coaching model to ensure a coaching process conducted with a proper structure Coaching practice Every work unit leader and staff projected to lead a team HR Practitioner Internal Coach Subjects Covered Who Should Attend Apa Saja Yang Dibahas . . . . . . . Coaching sebagai sebuah pendekatan untuk mengatasi masalah kinerja dan mengoptimalkan potensi bawahan Beberapa keterampilan dasar yang harus dikuasai agar manajer mampu melakukan coaching secara efektif Coaching model untuk memastikan proses coaching berjalan dengan struktur yang tepat Praktik coaching Semua pemimpin dan calon pemimpin unit kerja Praktisi SDM Internal Coach . . . . . . . Siapa Yang Perlu Ikut

2. Managing People 136 Managing Others 76 E I IDR 5.150.000 MANAGING PEOPLE Efforts to improve organization performance can be achieved through improving competencies and commitments of human resources. Regarding this issue, a company needs a leader who is capable of aligning all different resources within the organization to produce high performance team. Group dynamic Effective communication Motivating Your Subordinate Leadership Conflict Management Understand the dynamic within teamwork Understand the factors influencing teamwork effectiveness Problems To Be Addressed . . . . . . . Subjects Covered Who Should Attend Peningkatan kinerja organisasi dapat dicapai melalui peningkatan komitmen dan kompetensi SDM. Untuk itu diperlukan pemimpin yang mampu menyelaraskan keberagaman yang ada di dalam organisasi agar dapat mengembangkan kelompok kerja yang berorientasi pada kinerja yang tinggi ( high performance team ). Dinamika Kelompok Komunikasi Efektif Motivasi Kerja Kepemimpinan Manajemen Konflik Memahami dinamika yang terjadi dalam kelompok kerja Memahami faktor-faktor yang mempengaruhi efektivitas kerjasama di dalam kelompok kerja Menjawab Masalah Apa . . . . . . . Apa Saja Yang Dibahas Siapa Yang Perlu Ikut Para Supervisor , terutama yang telah mengikuti pelatihan-pelatihan “Effective Supervisory Management” Para Manajer Staf yang harus bekerja dalam kelompok . . . Supervisors, preferably who already attended “Effective Supervisory Management” Managers Staff who need to work in team. . . . Manfaat Apa Yang Anda Peroleh Setelah selesai mengikuti program ini, peserta diharapkan mampu: Having attended this program, the participants are expected to be able to: Objectives

3. 137 Effective Leadership Managing Others E I IDR 5.950.000 77 EFFECTIVE LEADERSHIP The development of business environment today drives a company to work harder in order to survive in the business competition. Human resources become the main capital for success. Nowadays, a company needs independent human resources with accountable attitude, commitment and ability to perform sustainable improvement. Therefore, authoritative leaders are no longer needed. Companies now need leaders who have ability to develop competency and commitment by supporting, guiding and stimulating the motivation of his or her subordinates. Having attended this program, the participants are expected to be able to: Characteristics of future leaders Identify the development level of the subordinates Various leadership styles and flexibilities Adjust the leadership style to the level of developmen t of subordinates (Situational Leadership II) Communication skill in improving the subordinates performance Development action plan based on individual’s leadership style Develop the performance leadership style to optimize the individual’s or team’s performance Conduct an open communication with her/his subordinates regarding their performance (competency and commitment) so as to make them independent employee Problems To Be Addressed Objectives . . . . . . . . Subjects Covered Perkembangan lingkungan bisnis saat ini mengharuska n perusahaan untuk berusaha keras supaya bisa bertahan dalam persaingan. SDM sebagai modal utama menjadi penentu berhasil tidaknya suatu perusahaan. Saat ini yang diperlukan perusahaan adalah SDM yang mandiri, memiliki sikap, komitmen, dan kemampuan untuk terus-menerus berkembang. Oleh karena itu pemimpin yang dulunya banyak memberikan instruksi dan pengendalian tidak lagi sesuai dengan tuntutan masa kini. Untuk membentuk SDM dengan kinerja optimal dibutuhkan pemimpin yang mampu mengembangkan kompetensi dan komitmen bawahan dengan cara mendukung, membimbing dan merangsang motivasi bawahan. Ciri-ciri pemimpin masa depan Identifikasi tingkat perkembangan bawahan Berbagai gaya kepemimpinan dan fleksibilitas Menyesuaikan gaya kepemimpinan dengan tingkat perkembangan bawahan ( Situational Leadership II) Keterampilan komunikasi dalam meningkatkan kinerja bawahan Rencana tindakan pengembangan gaya kepemimpinan individu Mengembangkan gaya kepemimpinan performance leadership untuk meningkatkan kinerja individu/team secara optimal Melaksanakan komunikasi yang terbuka menyangkut kinerja (kompetensi dan komitmen) bawahan sehingga menjadi pribadi yang mandiri Menjawab Masalah Apa . . . . . . . . Apa Saja Yang Dibahas Manfaat Apa Yang Anda Peroleh Setelah selesai mengikuti program ini, peserta diharapkan mampu: Siapa Yang Perlu Ikut Para pemimpin unit kerja ( Supervisor dan Manajer) Staf yang akan dipromosikan menjadi pemimpin Kelompok unit kerja Staf SDM Manajer SDM . . . . . Who Should Attend Leaders of working units (Supervisors and Managers) Staff to become a working unit leader. HR Staff HR Managers . . . .

4. 138 Effective Supervisory Management Managing Others E I IDR 5.950.000 78 EFFECTIVE SUPERVISORY MANAGEMENT Supervisors frequently encounter difficulties in their efforts to improve their subordinates’ job performance. This workshop will assist the supervisor by providing the principles of effective supervision. As a result, the supervisor can be expected to gain a clear understanding of an effective approach in managing human resources. Having attended this program, the participants are expected to be able to: The roles and functions of the supervisor in the organization Technique of giving effective instructions Systematic problem solving and decision making in handling the subordinate’s behavioral problems The use of balance of consequences technique to modify the subordinate's behavioral problems Effective feedback system Effective performance appraisal as a means for controlling and improving the subordinate’s performance Managing the interaction at work Understand the functions and roles of the Supervisor in relation both to the work group and to the management Comprehend of the principles of supervising subordinates as individuals Master the techniques to develop subordinates performance at work Problems To Be Addressed Objectives . . . . . . . . . Subjects Covered Who Should Attend Para Supervisor seringkali menghadapi kesulitan dalam usaha meningkatkan prestasi kerja bawahannya . Program pengembangan manajemen ini membantu Supervisor dengan memberikan prinsip-prinsip mensupervisi yang efektif, sehingga diharapkan supervisor memiliki pemahaman yang jelas dan pendekatan yang efektif dalam mengelola sumber daya manusia. Fungsi dan peran Supervisor dalam organisasi. Teknik memberi perintah yang efektif Pemecahan masalah dan pengambilan keputusan yang sistematik dalam menangani masalah perilaku bawahan. Teknik keseimbangan akibat sebagai alat memodifikasi perilaku bawahan. Sistem umpan balik yang efektif. Pengendalian dan peningkatan kinerja bawahan melalui penilaian karya yang efektif. Manajemen interaksi di tempat kerja. Mengerti dan menyadari fungsi dan peran Supervisor dalam hubungan dengan manajemen maupun kelompok kerja Memahami prinsip-prinsip menghadapi masalah supervisi bawahan secara individual Memiliki cara-cara untuk mengembangkan bawahan sehingga dapat berprestasi lebih baik Menjawab Masalah Apa . . . . . . . . . . Apa Saja Yang Dibahas Siapa Yang Perlu Ikut Supervisor dan Calon Supervisor yang ingin meningkat - kan efektivitas dalam memimpin kelompok kerja. Supervisors and Prospective Supervisors who desire to increase their effectiveness in directing the work group Manfaat Apa Yang Anda Peroleh Setelah selesai mengikuti program ini, peserta diharapkan mampu: .

5. 139 Leader as A Coach Managing Others 79 E I LEADER AS A COACH To understand coaching as an approach used by leaders to improve employee performance To understand that coaching can be used to maximize employee true potential To understand some basic skills (asking powerful questions, active listening and feedback giving) needed to master by leaders in order to create an effective coaching process To identify the coaching model which can ensure the coaching process conducted in a structured way To implement coaching with proper skills and structure Problems To Be Addressed Objectives . . . . . Memahami coaching sebagai sebuah pendekatan yang bisa digunakan pemimpin untuk meningkatkan kinerja bawahan Mengetahui bahwa coaching bisa digunakan untuk mengoptimalkan potensi nyata yang dimiliki bawahan Mengenali keterampilan dasar (mengajukan pertanyaan, mendengarkan secara aktif dan memberi umpan balik) yang harus dimiliki pemimpin untuk menciptakan proses coaching yang efektif Mengidentifikasi coaching model untuk menjamin proses coaching yang terstruktur Menerapkan coaching dengan keterampilan dasar dan struktur yang tepat Menjawab Masalah Apa . . . . Manfaat Apa Yang Anda Peroleh Setelah selesai mengikuti program ini, peserta diharapkan mampu: Realitas dunia bisnis saat ini menuntut setiap pemimpin untuk menjalankan peran sebagai Coach bagi bawahan mereka. Apa sebenarnya yang dimaksud dengan “ Coach ”? Lalu, apa aktivitas yang harus dilakukan oleh Coach ? Apa beda coaching dengan pendekatan pengem - bangan bawahan yang lain seperti counseling , mentoring , ataupun training ? Apa manfaat coaching bagi bawahan, pemimpin dan perusahaan? Apa saja keterampilan dasar yang harus dimiliki oleh setiap pemimpin agar mampu menjalankan peran sebagai Coach ? Struktur komunikasi seperti apa yang harus dibangun pemimpin agar proses coaching berjalan efektif? . . . . . Current business realities require every leader to become a coach for their employee. What is “coach” really? What sort of activities that a coach need to do? What are some differences between coaching and other employee developmental tools such as counseling, mentoring and training? What is the benefit of coaching for employee, leader and the company? What are some basic skills that every leader needs to master in order to run their role as a coach effectively? How does leader structure the communication in order to ensure the effectiveness of a coaching process? . . . . .

Dilihat

  • 292 Total Views
  • 220 Website Views
  • 72 Embeded Views

Tindakan

  • 0 Social Shares
  • 0 Likes
  • 0 Dislikes
  • 0 Comments

Share count

  • 0 Facebook
  • 0 Twitter
  • 0 LinkedIn
  • 0 Google+

Embeds 3

  • 7 www.ppm-manajemen.ac.id
  • 17 ppm-manajemen.ac.id
  • 2 103.53.193.164:8080